Alighiero E Boetti: Beyond Books

Alighiero E Boetti: Beyond Books

Author: Giorgio Maffei

Publisher: Corraini Editore

Published: 2011

Total Pages: 0

ISBN-13: 9788875703172

DOWNLOAD EBOOK

"Alighiero e Boetti. Oltre il libro" ripercorre l'ampio lavoro a stampa di Alighiero Boetti, dai suoi libri d'artista ai manifesti e inviti per le mostre passando per la lunga collaborazione con "Il Manifesto". Boetti è stato insieme compositore e direttore delle sue opere, scivolando dal ruolo di "faber" a quello di grafico, per riscrivere e ridisegnare da sé i materiali informativi sul suo lavoro. È così che sono nati i libri d'artista, pochi volumi avvolti da copertine rigide di tela rossa - marchio di fabbrica di Boetti - uniti da una caratteristica comune: quella di essere dei veri e propri manufatti artigianali dove la tradizione editoriale e quella dell'arte si incontrano. I libri di Alighiero Boetti raccontano di un osservatore svagato della propria epoca che ci parla delle sue ossessioni e della sua volontà di andare oltre il modo in cui le cose appaiono, oltre la superficie, per accedere a uno strato più profondo dell'essere e a una conoscenza nuova, sintetica e intima della realtà sensibile. Nel libro d'artista Boetti giunge a un'autentica astrazione della realtà, sondando l'insondabile, e afferrando l'inafferrabile definizione di ciò che ci circonda.


Book Synopsis Alighiero E Boetti: Beyond Books by : Giorgio Maffei

Download or read book Alighiero E Boetti: Beyond Books written by Giorgio Maffei and published by Corraini Editore. This book was released on 2011 with total page 0 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: "Alighiero e Boetti. Oltre il libro" ripercorre l'ampio lavoro a stampa di Alighiero Boetti, dai suoi libri d'artista ai manifesti e inviti per le mostre passando per la lunga collaborazione con "Il Manifesto". Boetti è stato insieme compositore e direttore delle sue opere, scivolando dal ruolo di "faber" a quello di grafico, per riscrivere e ridisegnare da sé i materiali informativi sul suo lavoro. È così che sono nati i libri d'artista, pochi volumi avvolti da copertine rigide di tela rossa - marchio di fabbrica di Boetti - uniti da una caratteristica comune: quella di essere dei veri e propri manufatti artigianali dove la tradizione editoriale e quella dell'arte si incontrano. I libri di Alighiero Boetti raccontano di un osservatore svagato della propria epoca che ci parla delle sue ossessioni e della sua volontà di andare oltre il modo in cui le cose appaiono, oltre la superficie, per accedere a uno strato più profondo dell'essere e a una conoscenza nuova, sintetica e intima della realtà sensibile. Nel libro d'artista Boetti giunge a un'autentica astrazione della realtà, sondando l'insondabile, e afferrando l'inafferrabile definizione di ciò che ci circonda.


Alighiero Boetti Minimum/Maximum Ediz. inglese e italiana

Alighiero Boetti Minimum/Maximum Ediz. inglese e italiana

Author: Luca Massimo Barbero

Publisher:

Published: 2017

Total Pages: 240

ISBN-13: 9788899534318

DOWNLOAD EBOOK


Book Synopsis Alighiero Boetti Minimum/Maximum Ediz. inglese e italiana by : Luca Massimo Barbero

Download or read book Alighiero Boetti Minimum/Maximum Ediz. inglese e italiana written by Luca Massimo Barbero and published by . This book was released on 2017 with total page 240 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:


Alighiero E Boetti

Alighiero E Boetti

Author: Alighiero Boetti

Publisher:

Published: 2004

Total Pages: 104

ISBN-13:

DOWNLOAD EBOOK

"The conditions for a life of passion were there, but I had to destroy them in order to salvage them." --Alighiero Boetti, 1969 Through previously unpublished works, this book offers a sophisticated portrait of a man who first and foremost was a philosopher of depth, subtlety and irony. Alighiero e Boetti invented and reinvented the world via the freest of artistic intervention, ever subverting its conventions. Included are his graphite reproductions of magazine covers from 1986, his postal works and his always astonishing maps.


Book Synopsis Alighiero E Boetti by : Alighiero Boetti

Download or read book Alighiero E Boetti written by Alighiero Boetti and published by . This book was released on 2004 with total page 104 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: "The conditions for a life of passion were there, but I had to destroy them in order to salvage them." --Alighiero Boetti, 1969 Through previously unpublished works, this book offers a sophisticated portrait of a man who first and foremost was a philosopher of depth, subtlety and irony. Alighiero e Boetti invented and reinvented the world via the freest of artistic intervention, ever subverting its conventions. Included are his graphite reproductions of magazine covers from 1986, his postal works and his always astonishing maps.


Alighiero i Boetti

Alighiero i Boetti

Author: Mark Godfrey

Publisher:

Published: 2011

Total Pages: 343

ISBN-13:

DOWNLOAD EBOOK


Book Synopsis Alighiero i Boetti by : Mark Godfrey

Download or read book Alighiero i Boetti written by Mark Godfrey and published by . This book was released on 2011 with total page 343 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:


Alighiero E Boetti. Alternating 1 to 100 and Vice Versa

Alighiero E Boetti. Alternating 1 to 100 and Vice Versa

Author:

Publisher:

Published: 1994

Total Pages: 0

ISBN-13:

DOWNLOAD EBOOK


Book Synopsis Alighiero E Boetti. Alternating 1 to 100 and Vice Versa by :

Download or read book Alighiero E Boetti. Alternating 1 to 100 and Vice Versa written by and published by . This book was released on 1994 with total page 0 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:


Alighiero & Boetti

Alighiero & Boetti

Author: Alighiero Boetti

Publisher: Mondadori Electa

Published: 2009

Total Pages: 309

ISBN-13: 9788837068424

DOWNLOAD EBOOK

La mostra e il catalogo illustrano il metodo creativo di Alighiero Boetti (1940-1994), un artista "singolare" che nel tempo à ̈ riuscito a diventare "plurale", cambiando nel 1972 il proprio nome in Alighieroamp;Boetti. Torinese d'origine, à ̈ stato tra i piÃ1 importanti esponenti del movimento Arte povera e dell'Arte Concettuale. Nel corso della sua vita si avvicina a molteplici discipline dalla musica alla matematica, dalla filosofia all'esoterismo, dalle culture africane a quelle del Medio ed Estremo Oriente, verso le quali compie molti dei suoi viaggi. Ogni progetto artistico ha sempre al centro un primo momento di ideazione, svolto singolarmente dell'artista, e poi concretizzato, materializzato e diffuso attraverso un'elaborazione a piÃ1 mani nella quale gli esecutori non sono semplice manovalanza ma artefici. Boetti dà vita a un concetto di creatività diffusa: l'artista dà i suoi input al corpo sociale che raccogliendoli si fa artefice, confermando un rapporto di scambio e di complice dignità . Il percorso della mostra intende sottolineare il nomadismo culturale ed esistenziale di un artista che à ̈ riuscito a sdoppiarsi iconograficamente in Alighieroamp;Boetti e attraverso l'opera, mediante il momento esecutivo, a ricongiungersi con il mondo. Per questo il titolo della mostra à ̈ "Mettere all'arte il mondo": indica l'attitudine di un grande artista che ha voluto far socializzare la propria creatività , sviluppando come metodo l'interattività e la comunicazione dell'arte nella società di massa. Annotation Supplied by Informazioni Editoriali


Book Synopsis Alighiero & Boetti by : Alighiero Boetti

Download or read book Alighiero & Boetti written by Alighiero Boetti and published by Mondadori Electa. This book was released on 2009 with total page 309 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: La mostra e il catalogo illustrano il metodo creativo di Alighiero Boetti (1940-1994), un artista "singolare" che nel tempo à ̈ riuscito a diventare "plurale", cambiando nel 1972 il proprio nome in Alighieroamp;Boetti. Torinese d'origine, à ̈ stato tra i piÃ1 importanti esponenti del movimento Arte povera e dell'Arte Concettuale. Nel corso della sua vita si avvicina a molteplici discipline dalla musica alla matematica, dalla filosofia all'esoterismo, dalle culture africane a quelle del Medio ed Estremo Oriente, verso le quali compie molti dei suoi viaggi. Ogni progetto artistico ha sempre al centro un primo momento di ideazione, svolto singolarmente dell'artista, e poi concretizzato, materializzato e diffuso attraverso un'elaborazione a piÃ1 mani nella quale gli esecutori non sono semplice manovalanza ma artefici. Boetti dà vita a un concetto di creatività diffusa: l'artista dà i suoi input al corpo sociale che raccogliendoli si fa artefice, confermando un rapporto di scambio e di complice dignità . Il percorso della mostra intende sottolineare il nomadismo culturale ed esistenziale di un artista che à ̈ riuscito a sdoppiarsi iconograficamente in Alighieroamp;Boetti e attraverso l'opera, mediante il momento esecutivo, a ricongiungersi con il mondo. Per questo il titolo della mostra à ̈ "Mettere all'arte il mondo": indica l'attitudine di un grande artista che ha voluto far socializzare la propria creatività , sviluppando come metodo l'interattività e la comunicazione dell'arte nella società di massa. Annotation Supplied by Informazioni Editoriali


Engaging with Fashion

Engaging with Fashion

Author: Federica Carlotto

Publisher: BRILL

Published: 2018-11-26

Total Pages: 368

ISBN-13: 9004382437

DOWNLOAD EBOOK

This book is a modern exploration of how we engage with fashion today. Through a series of articles this book shows the ‘ways’ through which we can approach fashion. The articles are organized around the following six sections: marketing, consuming, educating, communicating, embodying and positioning - each with a mix of research approaches and strategies. From sustainability and consumerism to street-style and street-food. From how fashion is taught across the globe to how fashion is communicated through photography and the media. We invite the readers to be curators themselves, and to create their own ‘augmented knowledge’ of fashion, by reading the varied themes in this book. Contributors are Claire Allen, Deidra Arrington, Naomi Braithwaite, Jill Carey, Federica Carlotto, Karen Dennis, Doris Domoszlai, Linsday E. Feeny, Nádia Fernandes, Jacque Lynn Foltyn, Alessia Grassi, Chris Jones, Lan Lan, Peng Liu, Mario Matos Ribeiro, Natalie C. McCreesh, Alex McIntosh, Alice Morin, Nolly Moyssi, Maria Patsalosavvi, Laura Petican, Jennifer Richards, Susanne Schulz, Ines Simoes, Helen Storey, Steve Swindells, Stephen Wigley, Gaye Wilson and Cecilia Winterhalter.


Book Synopsis Engaging with Fashion by : Federica Carlotto

Download or read book Engaging with Fashion written by Federica Carlotto and published by BRILL. This book was released on 2018-11-26 with total page 368 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: This book is a modern exploration of how we engage with fashion today. Through a series of articles this book shows the ‘ways’ through which we can approach fashion. The articles are organized around the following six sections: marketing, consuming, educating, communicating, embodying and positioning - each with a mix of research approaches and strategies. From sustainability and consumerism to street-style and street-food. From how fashion is taught across the globe to how fashion is communicated through photography and the media. We invite the readers to be curators themselves, and to create their own ‘augmented knowledge’ of fashion, by reading the varied themes in this book. Contributors are Claire Allen, Deidra Arrington, Naomi Braithwaite, Jill Carey, Federica Carlotto, Karen Dennis, Doris Domoszlai, Linsday E. Feeny, Nádia Fernandes, Jacque Lynn Foltyn, Alessia Grassi, Chris Jones, Lan Lan, Peng Liu, Mario Matos Ribeiro, Natalie C. McCreesh, Alex McIntosh, Alice Morin, Nolly Moyssi, Maria Patsalosavvi, Laura Petican, Jennifer Richards, Susanne Schulz, Ines Simoes, Helen Storey, Steve Swindells, Stephen Wigley, Gaye Wilson and Cecilia Winterhalter.


Alighiero Boetti

Alighiero Boetti

Author: Jean-Christophe Ammann

Publisher: Mondadori Electa

Published: 2009

Total Pages: 0

ISBN-13: 9788837071271

DOWNLOAD EBOOK

This first volume about Alighiero Boetti analyses his work between 1962 and 1971. The generative principles which make his soul vibrate, like order and chaos, randomness and necessity, seeking and finding, the equal and the different, are developed in hi


Book Synopsis Alighiero Boetti by : Jean-Christophe Ammann

Download or read book Alighiero Boetti written by Jean-Christophe Ammann and published by Mondadori Electa. This book was released on 2009 with total page 0 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: This first volume about Alighiero Boetti analyses his work between 1962 and 1971. The generative principles which make his soul vibrate, like order and chaos, randomness and necessity, seeking and finding, the equal and the different, are developed in hi


Collaboration

Collaboration

Author:

Publisher:

Published: 1990

Total Pages: 159

ISBN-13:

DOWNLOAD EBOOK


Book Synopsis Collaboration by :

Download or read book Collaboration written by and published by . This book was released on 1990 with total page 159 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:


Alighiero E Boetti

Alighiero E Boetti

Author: Mark Godfrey

Publisher:

Published: 2011

Total Pages: 352

ISBN-13:

DOWNLOAD EBOOK

The first monograph on the influential 20th-century artist Alighiero e Boetti and his groundbreaking works


Book Synopsis Alighiero E Boetti by : Mark Godfrey

Download or read book Alighiero E Boetti written by Mark Godfrey and published by . This book was released on 2011 with total page 352 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: The first monograph on the influential 20th-century artist Alighiero e Boetti and his groundbreaking works